Tillsammans skapar vi livskvalitet!
-med kunden i centrum och kommande generationer i tanken
Vattentornet i Hembygdsparken, Nässjö, är uppfört 1963
NAV har hand om kommunalt vatten i Nässjö kommun. Vi ansvarar för att du ska få friskt och gott dricksvatten.
Det mesta vattnet kommer från sjöar. NAV renar och kontrollerar vattnet i vattenverk. Det finns 14 vattenverk i Nässjö kommun. Förutom vattenverk och vattenledningar har vi vattentorn. Där finns vattnet innan det kommer till din kran.
Bor du i lägenhet och betalar hyra ingår oftast vatten i din hyra. Bor du i villa, (i eget hus), så får du betala räkning för vatten och avlopp till NAV.
Läs mer om Vatten