Opartisk rådgivning från andra instanser
Ingress

Du kan också diskutera ditt ärende med kommunens konsumentrådgivare eller deras energirådgivare, som du når via kommunens webb eller Nässjö kommuns medborgarkontor, tel. 0380-51 80 00.
Du kan också ompröva ditt ärende hos följande organ
Konsumenternas energimarknadsbyrå kan ge dig vägledning om hur du går vidare om du har en tvist med oss som elnätsbolag och vill få ditt ärende prövat.
Tel. 08-522 789 50 (telefontid måndag-fredag kl 9-12).
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) Länk till annan webbplats. är en statlig myndighet som har till uppgift att opartiskt, och kostnadsfritt, pröva konsumenttvister. Anmälan kan göras av en enskild konsument som har en tvist med en näringsidkare om köp av en vara, tjänst eller annan nyttighet. Postadress: Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
Energimarknadsinspektionen (EI) uppdrag är att arbeta för väl fungerande energimarknader. De har tillsyn över och utvecklar spelreglerna på el-, fjärrvärme- och naturgasmarknaderna. De arbetar för att stärka kundernas ställning och trygga samhällets behov av fungerande energidistribution och handel.
Varje kund som inte når överenskommelse med sitt fjärrvärmebolag har rätt att begära medling. Kontakta Kundservice för vidare information om detta tillvägagångssätt. (Fjärrvärmenämnden finns i Stockholm).
Rätt att begära prövning hos Statens VA-nämnd - Konflikter mellan kommuner eller kommunala bolag rörande vatten- och avloppsfrågor hanteras av Statens VA-nämnd som är första instans för mål inom hela landet. (Även VA-nämnden finns i Stockholm).
Överpröva beslut rörande renhållningsärenden - Är du som kund inte nöjd med det besked du har fått rörande en renhållningsfråga eller inte kan komma överens med oss rörande renhållningsärenden hänvisar vi till Tekniska Servicenämnden inom Nässjö kommun, som har möjlighet att pröva ditt ärende.